En Zehirli Örümcekler


The Redback Spider

Kırmızı Sırtlı Örümcek

Kırmızı Sırtlı Örümcek

Redback yani Kırmızı Sırtlı örümcekleri Avustralya kıtasının her yerinde yaşayabilirler. Dişilerinin ana rengi siyahtır ve arkalarında gayet net görülebilen kırmızı veya turuncu bir leke bulunur. Bu bayanlar çok tehlikeli hayvanlardır ve bgüne dek pek çok insan ölümünden sorumlu tutulmuşlardır. Isırdıkları bölge sert ve ciddi bir acı verir ve akabinde terleme, kas yorgunluğu, mide bulantısı ve kusma gibi belirtiler görülür. Ala sırtlı bu örümceklerin zehri bir nörotoksindir ve nörotransmitterlere (Nöronlar arasında, veya bir nöron ile başka bir (tür) hücre arasında iletişimi sağlayan kimyasallar. Sinir sistemi boyunca bilgi bu kimyasal taşıyıcılar yardımıyla iletilir) etki ederek vücuttaki sorunları başlatır. Bu örümceklerce ısırılmış ve ölüme yaklaşmış bir çok vaka rapor edilmişse de, panzehirinin bulunmasından bu yana kurtarılamamış kişi olmamıştır. Bugün için yılda ortalama 250 kişi redback örümcek ısırığına maruz kalmaktadır. Fakat tedavi edilen ancak rapor edilmeyen daha fazla hastanın olduğu tahmin edilmektedir.

The Tree-Dwelling Funnel-Web Spider

Ağaç-Ev Huni-Ağ Örümceği

Ağaç-Ev Huni-Ağ Örümceği

Avustralya kıtasının çoğunlukla doğu bölgelerinde bulunduğu halde, tüm kıtaya yerleşmiş olarak kabul edilen bir tür örümcektir. Redback örümceklerden farklı olarak bunlar birer katildir. Zehirleri kırmızı sırtlılara oranla 5 kat daha güçlüdür ve bunların da dişilerinden kaçınılmasında kesin fayda vardır =) Vücut renkleri parlak bir siyah ya da kahverengidir. İsminin kelime anlamı, ağaç ev huni ağ örümceğidir ve buradan hareketle nerelere yuva kurduğunu ve yuvasının biçimini tahmin etmek hiç de güç değil. Kimi yerlerde sadece funnel – web spider olarak da bahsedilmektedir.

Aşırı derecede agresif olan bu örümcek herhangi bir tehdit hissettiğinde arka ayaklarını dikleştirir ve dişlerini ortaya çıkarır. Sinir sistemini çok hızlı bir şekilde felç edebilen nörotoksinleri bu dişleri aracılığıyla düşmanına aktarır. Isırığının belirtileri, tükrük salgılamasının artışı, kas seğirmeleri, terleme ve gözyaşı akıtmaktır. Panzehirin bulunuşuna kadar bu örümcek, çok sayıda ölüme neden olmuştur ancak panzehir elde olsa bile acil tıbbi yardım gerekli dikkatle yapılmazsa hastanın kurtulması hiç de kolay değil. Bu örümceğin zehrinin en ilginç yanı ise; bir çok hayvanın bu zehre karşı bağışıklığının oluşu fakat insanlar ve maymunlar söz konusu ise aynı zehir aşırı derecede zehirli bi hal alıyor.

Brazilian Wandering Spider

Brezilya Gezgin Örümceği

Brezilya Gezgin Örümceği

Brezilya gezgin örümceği, diğer adıyla Muz örümceği (Banana Spider) olarak bilinen bu tür, dünyanın en tehlikeli örümceği ünvanıyla tanınmaktadır. Güney Amerika ormanlarında bulunmaktadır. Diğer örümcekler gibi bir ağa sahip değildir ve adından da anlaşılacağı üzere orman zeminlerinde hareket halindeyken görülebilirler. Yetişme ortamları orman olmasına karşın, bu hayvanlarla evlerinde karşılaşabilen insanlara da sıkça rastlanır. Her yeri geziyor :)

Çok agresif ve hemen sinirlenme eğiliminde olan bir hayvandır. Muz ağaçlarında gizlenmiş bir biçimde sıklıkla görülebilir ve kimi zaman toplanıp istif edilmiş muz ağaçları veya muzlar arasından çıkabilmektedirler. Bu örümceğin zehrinin 0.006 miligramı bir fareyi öldürmeye rahatlıkla yetmektedir. Bu zehir de bir nörotoksindir ve serotonin salgılanmasına sebebiyet vererek çok fazla can yakıcı bir hale sahip olur. Bu örümceklerin en ilginç bulunan yönleri ise ereksiyon süreleri. Çünkü bu süre 4 saatten fazla olabiliyor.

Brown Recluse Spider

Kahverengi Keşiş Örümceği

Kahverengi Keşiş Örümceği

Türkçe’ye Kahverengi Keşiş Örümceği olaraka çevrilebilen bu tür, diğer zehirli örümcekler kadar ölümcüldür ve en az onlar kadar saygıyı haketmektedir. Küçük kahverengi, kafasının üstünde sapı arkaya doğru uzanan bir keman şekli bulunan bir canlıdır. Bu iz nedeniyle “fiddle-back spider” ismini de aldığı olmuştur.

Bu örümceğin zehri ülsere yol açmaktadır. Isırığı ilk başlarda pek acı vermez hatta bazı kişiler örümcek tarafından ısırıldığını anlamaz bile. İlk birkaç saat içinde ısırık, küçük ve kırmızı bir halde standart böcek ısırıklarına benzeyen bir şekilde belirginleşir. 24 saat içinde ise büyümeye ve su toplamaya başlamıştır. Eğer ısırılan bölge yağlı bir doku ise zehir derine işleyebiliyor ve yara yıllar boyunca iyileşmeyebilir! Bu tür ısırıklar, eğer yaraya gereken özen gösterilmemişse, zehirlenmiş uzvun kesilip alınmasına neden olabiliyor. Modern tıp tedavilerinin uygulamalarına geçilmeden önce brown recluse’lerin bir çok insanı öldürdüğünü söylemek hiç de hayal gücü olmaz.

Black Widow Spider

Karadul

Karadul

Karadul örümcekleri, Kuzey Amerika’nın en ölümcül örümceği olarak bilinir. Dişileri oldukça parlak bir siyah renge sahiptir. Göğüs bölgelerinde kumsaatini andıran genellikle kırmızı, bazen de sarı ile turuncu arası bir renkte olabilen bir iz vardır. Erkekleri, dişilerden daha küçüktür ve tehlikeli değillerdir.

Karadulun zehri de nörotoksindir. Isırılma anında pek acı vermediği söylenmektedir fakat belli bir zaman sonra yara şişerek 2 küçük diş izi görülebilir bir hal alır. Belirtileri acı vericidir. Sırtta ve karın bölgesinde acı hissedilir, karın kaslarının ayrı ayrı yerlerinde kramplar meydana gelir, mide bulantısı baş gösterir, nefes alıp vermede güçlük çekilir, çarpıntı, kan basıncı artışı, aşırı terleme, sürekli bir huzursuzluk ve ateş diğer belirtilerdir.

Tarantula

Meksika Kırmızı Diz Tarantulası

Meksika Kırmızı Diz Tarantulası

Tropikal ve kurak bölgelerde görülebilen meşhur bir türdür. Ağ kurmadan avlanabilen, kıllı tüylü, ismi bile karizma olan ürkülmesi doğal bir türdür. Fakat insanlar için öldürücü nitelikte olan çok az türde tarantula ısırığı vardır. Ancak tabi ki (özellikle derin yaralar) çok acı verici ve kolayca enfeksiyon kapabilen yaralar olabilir.

Sac Spider

Kese Örümceği

Kese Örümceği

Çoğunlukla Güney Avrupa’da görülebilen bir tür örümcektir. Tüm Avrupa boyunca pek çok türüne rastlanabilir. Dünya üzerinde 200′den fazla sarı kese örümceği türü bulunmaktadır. Haklarındaki inceleme ve araştırmalar halen sürmektedir ve bugün itibariyle Güney Afrika’da meydana gelen örümcek ısırığı ölümlerinin %90′ınından bu hayvanların sorumlu olduğu düşünülmektedir. Fakat malesef bu canlılar hakkında daha net bilgilere ulaşamadım.

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 , Ayşe tarafından 24 Ekim 2008 - 23:49 tarihinde

    Örümceklere meraklı olanların okuması gereken bir yazı,bazıları ölüme kadar götürebiliyormuş ben ölüme kadar vardığını bilmiyordum.Sandığımdan dahada tehlikelilermiş.

    • #2 , zeynep tarafından 11 Şubat 2013 - 12:34 tarihinde

      sarı bir örümcek vardı bu günb sıramda zehirlisinden

  2. #3 , bakiscemberi.wordpress.com | Tıkla | tarafından 26 Ekim 2008 - 20:35 tarihinde

    Walla bizim evde yaşamaya kalkışmasınlar…Kendilerini annemin elektrik süpürgesinde bulurlar :)

  3. #4 , buse tarafından 28 Ekim 2008 - 16:32 tarihinde

    bizim aradıgımız bilgi az

    • #5 , azra tarafından 17 Aralık 2012 - 20:04 tarihinde

      hiç te bile

  4. #6 , eda tarafından 15 Kasım 2008 - 18:02 tarihinde

    orumceklerın bu ozellıklerını okurken ne kadar mukemmel bır yapıya sahıp olduklarını goruyorum bence muttısler…..

  5. #7 , beyza tarafından 16 Kasım 2008 - 15:03 tarihinde

    valla şu ağaç ew huni örümceğini çok merak ediyorum

  6. #8 , beyza tarafından 16 Kasım 2008 - 15:04 tarihinde

    yani onun hakkında bilgiler

  7. #9 , fatma tarafından 15 Mart 2009 - 16:43 tarihinde

    harika hayvanlar… özellikle karadul… o da biliyor erkeksiz yaşamın daha iyi olduğunu

  8. #10 , Yqtcn tarafından 16 Mart 2009 - 00:36 tarihinde

    VaLa bizim evde 1tane görürsem terlikle girişirim ama paylaşım için saol…:D

  9. #11 , rabia tarafından 18 Mart 2009 - 18:50 tarihinde

    korkunç görünüolar bu kadar tehlikeli olduklarını bilmiodm

  10. #12 , fahri tarafından 18 Mart 2009 - 21:37 tarihinde

    ya bu kese orumcegı cok sekıl bı sy mıs cok sevdım ben onu :D

  11. #13 , gamze tarafından 23 Mart 2009 - 20:04 tarihinde

    Okudukça tüylerim ürperiyor ama onları çözdükçe ne kadar müthiş olduklarını görebiliyorum..Bu kadar güçlü şeylerin elektrik süpürgesinde etkisiz hale gelebileceklerini hiç sanmıyorum :-))))

  12. #14 , sena tarafından 25 Mart 2009 - 19:13 tarihinde

    ya bu böcüklerde ne kadar meraklılarmış insanları zehirlemeye valla hepside aynı cinsten deyilmi hepside iiiiğğğğrrrreeeennnnçççç

  13. #15 , mehmet tarafından 18 Nisan 2009 - 14:46 tarihinde

    bence kötu görüntüsü bile insani körkutuluyo

  14. #16 , kral tarafından 18 Nisan 2009 - 14:47 tarihinde

    süper

  15. #17 , kral tarafından 18 Nisan 2009 - 14:48 tarihinde

    resim

  16. #18 , -muratCan(redbacK)hastası tarafından 19 Nisan 2009 - 14:22 tarihinde

    arkadaslar bu tür zehirli böcekler özellikle redback böcekleri 1.5 gram zehiriyle 10 milyon insan öldürebilir lütfen dikkat edelim bu böceklere…

  17. #19 , peter pan tarafından 26 Mayıs 2009 - 01:13 tarihinde

    okadarka korkulacak birşey yok, benim dokuz tane tarantulam var, koleksiyonerim yukardaki resimdeki meksika kırmızı bacaklısı yani “bracypelma smithi” dünyanın en sakin tarantulasıdır bende mevcuttur ve zehiri düşüktür ve genelde tanatulalar mudahele edilmedikce saldırmazlar, zaten genelinin zehiri hafitir anca arı kadar(tabi alerjisi olan kişi arı sokmasındanda ölebilir)… ancak bağzı afrika ve asya türleri insanlara kalıcı hasarlar verebilir mesele bende bir tanede taylantlı dünyanın en zehirli tarantulası cobalt blue yani “haplopelma lividium” varki adamı anında felç edebilir, ama dikat edersen hiç bir şey olmaz… herkeze tarantula bakmayı tavsiye ederim, harkulada birşey;)

    • #20 , BiLaL tarafından 26 Mayıs 2009 - 10:30 tarihinde

      Bilalipek.41@hotmail.com peter pan kardeşim benı eklermisiN..

    • #21 , MURAT CAN BAHAR tarafından 27 Haziran 2011 - 14:54 tarihinde

      sen manyaksın ne diyim artık :D

    • #22 , örümcek fobili insan tarafından 19 Ekim 2013 - 12:51 tarihinde

      abi örümcek beslenirmi yaa en ararsızı bile insanı ürkütüyor bide tarantula yok artık ben tarantula görsem evi terkederim lan nasıl besleyebilosun :/ :(

  18. #23 , irem tarafından 07 Temmuz 2009 - 13:21 tarihinde

    ısırıkları çok güçlü

  19. #24 , onur tarafından 03 Eylül 2009 - 15:47 tarihinde

    wampir24m@hotmail siz hepiniz manyamışsınız
    asıl zehirli örümcek türü türkiyede

    adını bilmiyorum internette arştırdm ne resmi var nede başka bi bilgi

    şöyle tarif edebilirmkii

    bacakları ve gövdesi kıpkırmızı arka kısmı ise kahverengi ve çok hızlı
    o kadar hızlı hareket ediyorkii karfatmalar gibi komşumuzu ısırdı ve
    sabah hastanede gitti

    • #25 , spidervis tarafından 04 Eylül 2009 - 01:40 tarihinde

      mesajı onayladım fakat bilgi içermediğini veya en azından yanlış bilgi ile dolu olduğunu söyleyebilirim. Bildikleriniz malesef yanlış. Kanıtınız olmadan, net bilgilere ulaşmadan bu tür mesajlar atmamanızı ve bu şekilde anlatılanlara inanmamanızı söylemek isterim.

    • #26 , arın berk tarafından 07 Mart 2011 - 20:47 tarihinde

      Sydney Funnel-web spider krds bu muydu bak bi

  20. #27 , FuRKaN tarafından 06 Ekim 2009 - 09:36 tarihinde

    Emeğine Saygı Teşekkür Ederim Arkadas :)

  21. #28 , fatihh tarafından 24 Ocak 2010 - 15:25 tarihinde

    waLLa
    breziLya gezgin orümceğini cok merakediorum

  22. #29 , emine tarafından 06 Nisan 2010 - 13:57 tarihinde

    kendisinden çok poposu gözüküyor…

    • #30 , onur tarafından 10 Ekim 2011 - 11:26 tarihinde

      KALÇA GENİŞ ETLİ OLUNCA BÖYLE OLUYO :S

  23. #31 , batuhan tarafından 13 Nisan 2010 - 15:48 tarihinde

    abi walla biraz tırstım

  24. #32 , hasan tarafından 17 Nisan 2010 - 15:51 tarihinde

    çok ilginç hayvanlar

  25. #33 , elif tarafından 30 Mayıs 2010 - 10:33 tarihinde

    gerçekten ilginçmiş

  26. #34 , örümcek adam tarafından 28 Temmuz 2010 - 01:17 tarihinde

    hey adamim bu örümckler bisi değil et yiyen örümcek var . Sarı ömer örümceği diye yazın !

    Et yiyor bu ahbab :S

    • #35 , serdar tarafından 29 Ekim 2010 - 23:51 tarihinde

      arkadaşım sarı ömer örümcek deil bilgin olsun akraple örümcek arası farklı bir familya et yeme konusunda haklısın üstüne tanımam

  27. #36 , Vay tarafından 18 Ağustos 2010 - 15:32 tarihinde

    karadul derim başka bişey demem :D

  28. #37 , ramazan tarafından 07 Şubat 2011 - 16:57 tarihinde

    örümcekler hakkındaki bilgi paylaşımlarınız güzel ama biraz daha detaylı olursa daha güzel olurdu.örneğin örümceklerin boyu çapı vs.gibi.

  29. #38 , çisem tarafından 09 Mart 2011 - 12:38 tarihinde

    iğren bunler

  30. #39 , burak tarafından 12 Nisan 2011 - 20:34 tarihinde

    valla benim en sevdiğim örümcek türleri tarantulalar ama şu gezgin örümceğide hoşuma gitti keşke gezgin örümcek türkiyeyi de gezsee..xD

  31. #40 , Ozlem tarafından 15 Nisan 2011 - 07:54 tarihinde

    Turkiye de yasarken hic bocek veya orumceklerden korkmuyordum,ne zaman Avusturalya’ya geldim gormeden anlatilanlardan bile korktum,bir de dun redback gorunce gercekten cok korktum bukadar buyuk oldugunu hic tahmin etmemistim,evimin dis camindaydi haremet edince sirtindaki kirmizi rengi gordum,hemen iceri girdi
    ve neredeyse bir kutu bocek ilacini uzerine siktim baya bir direndi ama oldu sonunda,hala orda duruyor olusune bile dokunmak korkutuyor acikcasi.sonra nette arastirmaya basladim ve burdayim.tesekkurler……

  32. #41 , ismail zencer tarafından 22 Haziran 2011 - 00:28 tarihinde

    Bnm Bir Zehirli Örümcege İhtiyacım Var .. Bana yardımcı Olursanız Sevinirim

    Onu Alıp Bana Kargolasana =)

  33. #42 , Mahir Arslan tarafından 11 Temmuz 2011 - 23:06 tarihinde

    Herkese iyi geceler…Antalya da evimin yakınında gördüğüm örümcek hakında bilgi almak istiyorum.Sitenizdeki karadul a çok benziyor-pasparlak;fakat sırt bölgesinde kum saati değilde altın sarısı hilal var.

    • #43 , spidervis tarafından 12 Temmuz 2011 - 01:04 tarihinde

      Size de iyi geceler Mahir bey. Resmini görmeden emin konuşmak zor ancak tahmini olarak şuradaki cinsi gördüğünüzü düşündüm. http://web.eecs.utk.edu/~plank/plank/pics/spider-sharples.jpg Biraz daha küçük bir haliydi muhtemelen. İsmi Argiope aurantia. writing spider olarak da bilinen bir tür bahçe örümceği. Güneydoğu Amerikada sıkça rastlanırlar. Etrafta olması iyidir, küçük böcekleri yerler. Zehirleri poliamin toksindir ve insanlar için pek de zararlı değildir. Tutmaya çalışmadıkça da ısırmazlar zaten.

  34. #44 , Mahir Arslan tarafından 13 Temmuz 2011 - 01:26 tarihinde

    Cvp. için teşekkürlern.Gördüğüm örümcek fotoğraftaki değil-karadul a benzer(siyah-parlak,sırtı tombul-boncuk gibi-ve sırtında dağınık olmayan, düzgün bir hilal).Onu bahçemde kaldırdığım bir kayanın altında gördüm. Evim ormana bitişik olduğundan bu türlere karşı koruma hissi bende onlara yönelik ilgi oluşturdu(bulduğum büyük bir örümceğin dişlerini yıllarca sakladım-kendisi çürüdü,sadece dişleri kaldı-Hatta bugün salonumda büyük bir tanesini daha yakaladım-avuç içi kadar,sarı, dişe benzeyen 4 tane kıskacı var .(önce akrep sandım) sinek ilacıyla uyuşturdum,kavanoza koydum…Özellikle şunu belirtmeden geçmek istemiyorum: -Hayvanları hiçbir zaman doğasından koparıp almıyorum;ölü veya evin içinde bulduklarımı muhafaza ediyorum-canlı yakalananları doğasına bırakırım-

  35. #45 , abdullah tarafından 19 Ağustos 2011 - 12:33 tarihinde

    sizlere bi bilgi vermek istiyorum karadul aynı zamanda eşleşme döneminden sonra erkeğini zehirleyip öldürüyor ondan sonra bide ziyafet…

  36. #46 , elif yıldırım tarafından 06 Ekim 2011 - 14:56 tarihinde

    valla bu böcekler acayip birşeyler nhiç hoşauma gitmediler ne yalan söyleyim

    • #47 , spidervis tarafından 06 Ekim 2011 - 15:09 tarihinde

      Böcekler değil, örümcekler elif hanım. Bacak sayılarından ayırt edebilirsiniz.

  37. #48 , onur tarafından 10 Ekim 2011 - 11:28 tarihinde

    ÖRÜMCEKLER HAKATEN SAYGI GÖSTERİLMESİ GEREKEN AVCILAR HER TÜRLÜ ORTAMA ADAPTE OLABİLİYORLAR :D

  38. #49 , genç captain tarafından 17 Aralık 2011 - 18:40 tarihinde

    walla ben bu hayvanlardan korkuyom gardaşlar insan altına sıçar

  39. #50 , beyza tarafından 18 Aralık 2011 - 12:35 tarihinde

    bu bilgiler çok az .

  40. #51 , Mert tarafından 27 Aralık 2011 - 21:35 tarihinde

    En çok sevdigm örümcek sidney huni ağlı örümcek muts bsy dislerini taşıyamıyo nerdeyse . :D boyu 3-4 cm dişi 1-2 cm mütiş bişey ve çok ölmcl.!

  41. #52 , ayça tarafından 28 Aralık 2011 - 19:45 tarihinde

    örümcekten korkanların bu siteye bakmamasını tavsiye ederimmmmmm !!!!!!!

    • #53 , spidervis tarafından 31 Aralık 2011 - 22:43 tarihinde

      Tavsiyenizi okuyan biri için malesef çok geç olacak =)

  42. #54 , Borant tarafından 31 Aralık 2011 - 22:26 tarihinde

    Örümcek benim can düşmanım…En çok görülen fobi olan Araknafobia’ya yakalandım ve kendimi bu canavarları araştırmaya adadım yaşım 11 büyüyene kadar belki örümcek ustası olurum gerçi tırrrrsıyorummm ama olsun =)

    • #55 , spidervis tarafından 31 Aralık 2011 - 22:41 tarihinde

      Örümcekler hakkında okuyup yazmaya nasıl başladığımı anlatmışsın :)

  43. #56 , Ferit tarafından 29 Ocak 2012 - 16:52 tarihinde

    Oda bir şeymi bizim evde kaynıyor bizmi yasiyoruz evde onlarmi belidegil

  44. #57 , tarantulalar tarafından 12 Şubat 2012 - 17:01 tarihinde

    Dunyanin en zehirli orumcekleri arasinda ust siralarda yer alan turler Atrax robustus ve Phounetria nigriventer gibi turler gelir.
    Yukarida ki yorumlari okudum arada dogrulugu olmayan yorumlarda var, erkek ve orumcek ciftlestikten sonra illa disinin erkegini yiyeyecek diye bir durum soz konusu degildir. Erkek ciftlesir ve disinin yanindan ayrilip gider ya da disiye yem de olabilir, bazi durumlarda nadir de olsa erkek disiyi yiyebilir.

    5 seneden beri basta tarantulalar olmak uzere orumceklerle ic iceyim. Merak ettikleriniz varsa profilimde ki kisa yaziyi okuyabilirsiniz, ya da buradan da cevaplayabilirim.

  45. #58 , deniz tarafından 14 Şubat 2012 - 10:35 tarihinde

    beyler siz korkmayın benim babam amerka da işegidio ben onunla gittimde örümcek topluom bi tane aağç örümceğim 2 karadulum 5tane de tarantulam var yazık hayvanlara kabın içinden m4l gibib bakıolar

  46. #59 , samet tarafından 25 Mart 2012 - 09:27 tarihinde

    akrep yokmu

  47. #61 , flz tarafından 28 Mart 2012 - 08:57 tarihinde

    Çok tehlikeliler dayım neredeyse bir karadul ısırığı yüzünden ölüyordu. En çok nefret ettiğim hayvan, çok sinsi…

  48. #62 , mehmet tarafından 10 Mayıs 2012 - 17:26 tarihinde

    bizim köyde biri elime düştü

  49. #63 , kkkkkk tarafından 13 Mayıs 2012 - 02:46 tarihinde

    favorim karadul:D

  50. #64 , Samet tarafından 27 Mayıs 2012 - 21:35 tarihinde

    Walla hic tırsmıyorum Evde gördugum örumcegi kavonoza koyup kendi ellerimle sinek yakalayıp veriyorum spr hayvanlar Şu anda 1 tane yakaladım uzun bacaklı bayıldım Favorim Taramtula Ama KaraduLda fena degil.

  51. #65 , beha tarafından 18 Kasım 2012 - 20:23 tarihinde

    şanslıyız en zehirsiz olan karadul acaba ısırsa ne olur merak ettım

  52. #66 , Haplopelma lividum tarafından 06 Ocak 2013 - 22:22 tarihinde

    Örümcekler süper canlılar evde tarantula türü Haplopelma lividum besliyorum:)

  53. #67 , umut tarafından 13 Şubat 2013 - 19:43 tarihinde

    meksico kırmızı tarantulası çok fena

  54. #68 , mehmet tarafından 27 Şubat 2013 - 00:40 tarihinde

    örümcekler, akrep ve yılanlar kadar yüksek zehre sahip değildir.Hatta insan için tehlikeli olanları o koni dediğin bide karaduldur belki.Fakat hemen hemen her türleri zehirli olduğu için tehlikelidirler.

  55. #69 , Furkan tarafından 07 Mayıs 2013 - 01:51 tarihinde

    Mutlaka okumalısınız Ben gece uyurken kolum kaşınıyordu git gide aşağı doğru gidiyo bi uyandım ışıgı bi açtım sim siyah bir örümcek küçük acaba ısırdımı bilmiyorum korktum bu siteye baktım ama bulamadım

  56. #70 , Bildirimler tarafından 06 Ağustos 2013 - 13:16 tarihinde

    İlginç ve faydalı bir derleme.

  57. #71 , Umut tarafından 05 Eylül 2013 - 11:26 tarihinde

    bu örümcekleri görmek pek korkutmayabilir ama aynı yerde o örümceği görmeyince asıl sorun o zaman başlıyor :)

  58. #72 , nehir alara tarafından 05 Eylül 2013 - 16:28 tarihinde

    ayyy bunların nesinden korkulur bir kere 15 tane redback’i boynuma doladım ısırdı birşey olmadı beni zehirlemedi ki.ama öbürlerini bilmiyorum hepsini görmüştüm.ßaya küçük ve sıkıcılardı.bende aslında böceklere ve örümceklere alışkın olduğumdan dolayı okulda benden kaçarlardı.Çünkü:ben yırtıcı gibi tehlikeliydim 1 kere sınıf arkadaşımı öldürdüğüm bile olmuştu ısırarak.Hayal gibi ama gerçek.

    • #73 , örümcek fobili insan tarafından 19 Ekim 2013 - 12:57 tarihinde

      manyakmısın sen redback a yaklaşılmaz bile eminmisin bişe olmadıına bi git doktora görün kardeş

  59. #74 , örümcek fobili insan tarafından 19 Ekim 2013 - 12:56 tarihinde

    bütün örümcekler zararlı bence örümcek görüp gördüü için bayılan hatta korkudan ölen insanlar var

    • #75 , spidervis tarafından 19 Ekim 2013 - 20:50 tarihinde

      Arıdan korkup bayılan da var, arı sokmasıyla ölen de. Ama aklı başında kimse kalkıp “arılar bence zararlı” diyemez. Çoğu örümceğin zehri de zaten insanlara etki etmeyecek düzeyde.

  60. #76 , gamze tarafından 16 Aralık 2013 - 23:28 tarihinde

    bence okadarda korkmayın ben de evde besliyorum 6 tane tarantulam va sen ona müdahele etmezsen o da sana bişi yapmıyo kardeşim ve annem benim bu tarantula merakıma çıldırıyolar helede kardeşim benim ve tarantulalarımın olduğu odaya adımını bile atmıyo

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

