Windows’ta Harddiskten Bolca Yiyen Cab Dosyaları


2 x 1 TB disklerim var ancak yer sıkıntısı yaşayanlardanım. C üzerinde de en az 10 GB boş alan bulundurmaya özen gösteriyorum. Gün gün işimi bitirdiğim dosyaları sildiğim halde C diskimin düzenli olarak büyüdüğünü ve bana daha az yer kaldığını farkettim. Nedenini araştırdığımda C:\windows\temp içinde “cab_xxxx” şeklinde isimlendirilen dosyaları buldum. Çoğu 0 KB ancak bazıları 135 MB. Bunların oranı yaklaşık olarak %10. Yani böyle 100 dosya olduğunda benim 1 GB’dan fazla alanım dolmuş oluyor. Ben farkettiğimde 4 GB kadar biriktirmişlerdi. Temp içinde olduklarından tabii bunları rahatça silip yok ettim ve boş alanımı geri kazandım.

Ancak ertesi gün yine farkettim ki, benim C yine biraz daha dolmuş. Oysa yine hiç bir ek yükleme, güncelleme vs. yapmamıştım. Temp klasörüne gittiğimde gördüm ki nur topu gibi yeni yeni cab_xxxx dosyalarım olmuş. Görev yöneticisine bakınca makecab.exe’nin çalıştığını gördüm. Bu dosyaları yapan da o. Hemen her 1 saatte yeni bir cab dosyası oluşturuyor. Fakat bu exe’yi çağıran da services.exe. O yüzden tek başına makecab.exe’yi durdurmak zor.

Hem yeni cab dosyalarının oluşturulmamasını, hem de biraz daha fazla yer kazanmamı sağlayan şey ise; C:\windows\logs\cbs içindeki en eski (ve büyük ihtimal en yüksek boyutlu) log dosyasını silmek. Benimki 2GB kadardı. Biraz da kıl olduğum için cbs klasöründeki diğer .log dosyalarını da yok ettim. Windows’unuz sorunsuz çalışıyorsa siz de böyle kurtulabilirsiniz. Eğer sorunlar varsa belki bunun yan etkisi olabilir, o yüzden eğer emin değilseniz bu .log dosyalarını önce geri dönüşüm kutusuna gönderin ve bir müddet orada tuttuktan sonra bilgisayarınızda bir sorun farketmezseniz hepsini tamamen silebilirsiniz.

Yorumunuzu Yapın

