İsmi Bilinmeyen Şarkıyı Bulma


Bir yerde duyulup akla takılan, hiçbir arkadaşınızın ismini bilmediği şarkıyı tespit etmek adına nerdeyse tüm çarelerin tükendiği zamanlarda işinize yarayacak yeni çarelerin derlemesi. Tam 9 adet.

1- Sözlerini arayın

Sözlerin bir kısmını biliyorsanız, google’dan arayın. Emin olduğunuz kısımları tırnak içinde yazmak önemli. Örneğin: “annie are you ok” lyrics

2- Şarkıyı mırıldanın

Melodiyi biraz hatırlıyor ve mırıldanabiliyorsanız, http://www.midomi.com ‘a girin. Tepedeki click and sing or hum kısmına tıklayıp mikrofonunuza şarkıyı söyleyin. En azından 10sn için bunu sürdürün ki arama işlemi daha kolay olsun.

3- Boşluk çubuğuyla ritmi girin.

http://www.bored.com/songtapper gideceğiniz adres. Sayfanın hemen alt kısmında nasıl kullanıldığını gösteren video mevcut. Boşluk çubuğuna piyano kullanır gibi basarak arama yapıyorsunuz. Çıkan sonuçları deneyerek de sonuca ulaşabilirsiniz.

4- Notalarından arayın

Bu iş biraz zor. http://www.melodycatcher.com ‘a gidin ve oradaki piyano tuşlarını tıklayarak şarkıyı çalın. Play tuşuyla dinleyebilirsiniz. Sonrasında arama yapıp sonuçlara bakacaksınız. Notaları yazmanız da mümkün. Sağlam bir kulak lazım.

5- Online yardım alın

http://www.watzatsong.com siteye ismini bilmediğiniz şarkının bir kısmını kaydedin ve daha sonra site üyelerinin onu dinleyip size hangi şarkı olduğunu söylemelerini bekleyin.

6- Cep telefonunuzu kullanın

Shazam isimli güzel bir program var, cep telefonunuza yükleyerek dinle bul yöntemiyle aradığınızı bulabilirsiniz. http://www.shazam.com ücretsiz versiyonunda aylık 5 şarkıya izin verilebiliyor diye biliyorum, kendim kullanmadım. Rakibi olarak da Sundhound var. Onu kullandım ve işe yaradığını gördüm.

7- Dosyayı upload ederek arayın

http://audiotag.info/ adresine mp3 dosyanızı upload edin veya dosyanın olduğu adresi girin. Sonrasında isim bilgileri aranacaktır.

8- aby’nin yaptığını yapın

Audiggle kullanın. Shazam gibi bir program, ancak bu pc için olanı. http://www.audiggle.com size adımları gösterir. Siteye üyelik mecburiyeti var.

9- spidervis’in yaptığını yapın

Tunatic kullanın. http://www.wildbits.com/tunatic/ veya tunatic.en.softonic.com/ üzerinden programı indirebilirsiniz. Ufacık bir program. Audiggle’dan farkı üyelik istemeyişi. programı kurun, şarkıyı açın ve mikrofonunuzu hoparlörlere yaklaştırın. Yeterli bir süre sonra tunatic ya bulduğu sonucu yazar ya da bulamadığını belirtir.

Gelen yorumlar üzerine bir tane daha ekliyorum.

10- Aramaktan vazgeçin

Bazı arkadaşlar çeşitli reklam, tanıtım, film veya belgeseller videolarında duydukları müzikleri de arayıp bulmak istiyorlar. Fakat bazı müzikler sadece kullanılacağı video için bestelenir. Böyle olduğunda orijinal müzik, orijinal soundtrack (ost) şeklinde belirtilirler ve yapımcı dilerse o müzikler albüm olarak piyasaya çıkarılır. Ancak bu genelde olmaz. Yani aradığınız müzik dinlenmesi amacıyla hiçbir şekilde piyasaya çıkarılmamış olabilir, o yüzden bulamazsınız. Bunun dışında bazı videolarda da stok müzikler kullanılır ki, onları dinlemek için de sahibinden satın almanız gerekebilir. Böyle durumlarda ilk yapmanız gereken videonun sahibine sormak, ondan yardım istemek. Bu sayede belki youtube’da başka videoları kopyalayan kişilere de daha az prim verilir.

, , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Beyza on 31 Mayıs 2015 - 20:37

    Ataberk doğanın vinesinde şarkı çalıyor şarkıyı biliyomda remix yapmışlar baya bi aradım bulamadımabi bi el at be https://youtu.be/DTwmlTPoAo8?t=17s 00:17 00:22 arası lütfenn

    • #2 by mustafa on 02 Temmuz 2015 - 13:39

      Geçerken gözüme çarptı.Zaman geçmiş ama ben yinede yazayım

      Naughty Boy – La La La ft. Sam Smith

  2. #3 by Gamze on 04 Haziran 2015 - 12:51

    Merhaba arkadaşlar ben şarkı adini hatırlamıyorum ama klibini az cok hatırlıyorum. Yaşlı beya saçlı bi adam söylüyor. Spor salonunda kadınlar dans edip zipliyolar. Açık seçik bi klip. Cok hareketli ama. Ve müziği bizim Türkiye de de türkçe bi müziğe uyarlanmis. Bilen var mi acaba ?

  3. #4 by oguz on 04 Haziran 2015 - 23:25

    https://www.facebook.com/beautyexchange.hk/videos/10153274662914720/ 15. saniyede çalan şarkının adını bilen var mı 2 yıldır bu şarkıyı arıyorum da

  4. #5 by Mehmet on 11 Haziran 2015 - 08:14

    • #6 by spidervis on 11 Haziran 2015 - 09:18

      Stevie Wonder, I Just Called To Say I Love You

  5. #7 by muhtar on 12 Haziran 2015 - 06:55

    arkadaşlar linkteki müziğe bir bakın lütfen kaç aydr arıyorum bulamadım yardm edin :)
    http://picosong.com/gn7e

  6. #8 by Sude on 13 Haziran 2015 - 13:53

    bu reklamdaki şarkı çok hoş ama hiç biryerde bulamadım :/ bilen söyleyebilir mi bayağıdır arıyorum

  7. #9 by zazahaqan on 14 Haziran 2015 - 20:47

    • #10 by spidervis on 15 Haziran 2015 - 00:22

      Audiomachine şarkılarından. İsmi Danuvius

  8. #11 by batıkan on 16 Haziran 2015 - 15:22

    dostum, bi kılip adı arıyorum. sarkının ritmini hatırlamıyorum. klipte çocuklar dondurma kamyonundan dondurma calıyolardı. lutfen bilen varsa adını soyleyebilirmi

  9. #13 by alperenN on 18 Haziran 2015 - 15:04

    kardeş bi arapça şarkı sanırım şu videoda izledim yardımcı olsan :/ https://www.facebook.com/haberaycom/videos/vb.290188687673346/1254208954604643/?type=2&theater

  10. #14 by denden on 18 Haziran 2015 - 20:40

    arkadaşlar şu videonun başındaki piyanoyla çalınan eseri ne yaptıysam bulamadım çok aradım hatta youtube arkaplanda çalan müzikleri bulan sitede bile bulamadım lütfen yardımcı olun

1 9 10 11

Bir Yorum Yapın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

